В ході створення каталогу до цієї скульптури Томас Оберендер, інтендант Берлінського фестивалю, розмірковував і як автор статті «Rezente Wesen» (збереглися до нашого часу істоти) влучно сформулював значення скульптури.
Скульптура великого уклінного «Große Kniende» Штефана Балькенхоля висотою 5,70 метрів і вагою майже три тонни являє собою чоловічу фігуру, яка стоїть на колінах випроставшись. Жест, що на перший погляд здається однозначним, розкриває при більш уважному розгляді свою багатозначність і дає велику свободу для інтерпретації.
Людське тіло має не так багато жестів, які були б настільки суперечливі, як колінопреклоніння. За словами Оберендера, ніщо не справляє враження більшої гордості і більшої покори, ніж людина, що стоїть на колінах. При цьому дуже важливо розрізняти, як, тобто з якою поставою людина стоїть на колінах: скульптора Штефана Балькенхоля стоїть на колінах випроставшись з піднятою головою і цілеспрямованим і повним очікування поглядом. Все це символи для того, щоб відкритися, зважитися на зустрічі і направити свій погляд у майбутнє. «Цей жест підходить такій країні, яка починає вірити в себе, але в той же час, як успішний підприємець залишається розсудливо смиренною, але не боягузливою, гордою, але не хвалькуватою», – пояснює Томас Оберендер (Thomas Oberender).
Більше на сайті www.hormann.ua